Mindfulness-based programma's hebben positief effect op leren
Mindfulness en het effect op sociaal emotioneel leren. In een study van de University of British Columbia, is de effectiviteit van het programma Mind Up onderzocht, het is een programma voor sociaal emotioneel leren en maakt ook gebruik van mindfulness oefeningen. Juist die combinatie blijkt interessant.
Kinderen die deelnamen aan het programma inclusief mindfulnesstechnieken waren beter in stressregulatie, optimistischer en behulpzaam, daarnaast werden ze meer gewaardeerd in de groep in vergelijking met kinderen die het programma volgden zonder mindfulnesscomponent.
Wetenschapper Schonert-Reichle zegt: De resultaten laten zien dat kinderen die mindfulness leren ( aandacht voor het hier & nu, zonder oordelen) beter zijn toegerust om op school en in het leven te floreren.
Het is een van de eerste studies die de waarde van sociaal-emotionele programma's met ingebedde mindfulnesstechnieken heeft onderzocht.
terug naar vorige paginaContactgegevens
Patries Dekkers Training & Coaching CSRcoach ® | Burn-out en Re-integratiebegeleiding | Mindfulness | Compassie | CARE for Teachers | Mindfulness in Organisaties | Teamcoach |